Onderwijsinstellingen
Jonge acteurs sluiten aan bij leeftijdsgroep
Bij onderwijsinstellingen helpen trainingen met gespecialiseerde trainingsacteurs om lastige situaties beter het hoofd te kunnen bieden. Zo hebben we met succes scholen geholpen bij het starten van de mobielloze school. Eerst bij de voorlichting aan ouders, om helder te maken waar het om ging. Later ook voor leerlingen. Essentieel is drempels weg te nemen, bijvoorbeeld door jonge acteurs in te zetten die aansluiten bij de leeftijdsgroep.
In grotere groepen kunnen we werken met regiescènes; bijvoorbeeld om situaties te trainen van gesprekken met ouders die anders lopen dan verwacht, maar ook van gesprekken tussen collega’s onderling.
Scholen in het middelbaar- en hoger beroepsonderwijs ontdekken de mogelijkheden van de inzet van trainingsacteurs voor praktijkexamens. Het oefenen van sollicitatiegesprekken of beoordelen van het functioneren zijn andere onderwijssituaties waar trainingsacteurs een sterke rol kunnen spelen.
Universitaire opleidingen kennen de weg naar Buro Wittenburg. De faculteit diergeneeskunde bijvoorbeeld, waar naast de dier-medische kant van de opleiding ook omgang en het overleg met collega’s aandacht moet hebben. Daar kunnen met spel en feedback van trainingsacteurs stappen in worden gezet.